Як правильно розподіляти гроші в особистому бюджеті?
Як правильно розподіляти гроші в особистому бюджеті? Що робити, щоб коштів вистачало на все і щоб можна було ще щось відкласти? У нас є для вас кілька корисних порад і лайфхаків на цю тему!
Як взагалі вести особистий бюджет? Що для цього потрібно?
Щоб вести особистий бюджет, потрібно десь фіксувати витрати і доходи. Тому що, якщо тримати всю цю бухгалтерію в голові, то точно нічого не вийде.
Записувати доходи і витрати можна там, де вам зручно. Хтось це робить у мобільних додатках, хтось в блокноті, а хтось в таблицях Excel. Більшість вибирають саме останній варіант, тому що мобільний додаток іноді складно налаштувати під себе, яким би багатофункціональним і класним він не здавався. Блокнот і ручка — це не зовсім зручно. Важливо, щоб доступ до фінансового щоденника був завжди, а носити всюди з собою блокнот навряд чи вийде.
Таблиці Excel, якщо їх закинути на Гугл-диск, завжди будуть під рукою. Робити записи можна як з комп'ютера, так і з мобільного телефону. До того ж в таблицях ви зможете самі все розкреслити, створити розділи, підрозділи, зробити розрахунки, підрахунки та ін.
Як розподілити гроші в особистому бюджеті?
Особистий бюджет — це не так складно, як здається на перший погляд. Ми вам розповімо, як правильно його скласти і як все це потім використовувати.
Доходи
З чого почати? Почніть з доходів. Випишіть в окремий стовпчик всі фінансові надходження. Так ви будете знати, яка сума є у вас в розпорядженні і зможете розподілити гроші на різні потреби. Потрібно врахувати все:
- зарплату;
- додатковий заробіток;
- премію;
- дохід від здачі квартири в оренду;
- дохід від депозиту.
Якщо вам здається, що грошей мало, подумайте над пошуком ще одного джерела доходу. Можна спробувати фріланс або інвестування.
Витрати
Після доходів йдуть витрати. Випишіть усі витрати, без яких не можете обійтися:
- продукти;
- послуги ЖКГ;
- бензин або проїзд в громадському транспорті;
- інтернет та мобільний зв'язок;
- побутова хімія.
Витрати у всіх бувають різні. Ви повинні орієнтуватися на себе. Наприклад, у когось в списку будуть щомісячні платежі по кредиту, у когось — оренда квартири. Головне — відрізняти обов'язкові витрати від другорядних. Наприклад, похід в кіно — це витрати, без яких можна обійтися.
Скарбничка
Накопичення — це не витрати, так як гроші все ж залишаються у вас. Їх краще віднести в окрему графу. Скільки відкладати щомісяця? Можна 10%, можна свій варіант. Подумайте, на що ви хочете відкласти і скільки. Визначте терміни. Потім розділіть суму на кількість місяців. Так ви дізнаєтеся, скільки грошей потрібно відкладати щомісяця, щоб досягти фінансової мети.
Гроші для себе
Суму, яка залишилася після обов'язкових витрат, можна залишити для себе. Гроші можна витратити на шопінг, розваги, похід в салон краси або спортзал. Як розподілити ці кошти? Ви можете відразу витратити частину суми на одяг, а частину — на салон краси. Другий варіант — розділити суму на кількість днів у місяці.
Наприклад: у вас залишилося 6000 грн. Розділивши 6000 грн на 30 днів отримаємо 200 грн. Цю суму ви можете витрачати щодня на себе. Проживши кілька днів без витрат, вам вдасться накопичити більшу суму і витратити її на щось дорожче. Гроші, що залишилися в кінці місяця, можна спустити на розваги, а можна інвестувати.
Якщо грошей не вистачило ...
Кожен з нас хоч раз в житті потрапляв у такі ситуації, коли грошей на щось не вистачало. Наприклад — на оплату оренди квартири. На такі випадки у кожної фінансово відповідальної людини повинна бути подушка безпеки. Щоб її створити, потрібно відкласти суму, яка дорівнюватиме шести місячним зарплатам.
Коли варто брати гроші з конверту "на чорний день"? Ви повинні чітко розуміти, коли ситуація того варто, а коли ні. Наприклад на покупку нового телефону, який вчора розбився, краще взяти мікропозику. Це зробить вас більш відповідальною людиною. Ви будете розуміти, що вам потрібно обов'язково повернути гроші, нехай і з відсотками, тому що інакше доведеться платити штраф. А ось повернення грошей, позичених у себе, багато-хто зазвичай відкладає, а іноді і зовсім про це забуває.
Пам'ятайте, що бюджет складається не тільки для того, щоб знати, скільки грошей на що витрачати. Він реально допомагає економити, правильно розподіляти капітал і навіть примножувати його. Ви самі це зрозумієте вже через кілька місяців, після того як почнете вести таблички, все записувати і аналізувати. Більшість вже через півроку відзначає, що стали витрачати менше, а жити краще. Бажаємо і вам таких же результатів!